Dji Mavic Air 2 hands on από την Xlab.gr

maviiccc.jpg

Σε μία σύντομη συνάντηση με το νέο Mavic Air 2, επί ελληνικού εδάφους, βγάζουμε τα συμπεράσματά μας και τα μοιραζόμαστε μαζί σας.

 

Αν και φαινόταν ότι η DJI θα καθυστερούσε τα σχέδιά της για το λανσάρισμα του νέου της μοντέλου, φαίνεται ότι η διαδικασία παραγωγής είχε οριστικοποιηθεί πριν καν από το τέλος του 2019 και πριν το ξέσπασμα της επιδημίας στην Κίνα.

Το συμπέρασμα αυτό βγαίνει, αν ερμηνεύσουμε την απόφαση της dji να μην τοποθετήσει στην Ευρωπαϊκή έκδοση του σκάφους το AirSense, το σύστημα που προειδοποιεί τον χειριστή του Mavic ότι κάποιο αεροσκάφος βρίσκεται κοντά στο drone. Στη συνέντευξη τύπου κατά την παρουσίαση του προϊόντος, η dji παραδέχθηκε ότι αντιμετώπισε ελλείψεις στον εφοδιασμό πομπών ADS-B και έτσι αποφάσισε να τοποθετήσει το σύστημα μόνο στην Αμερικάνικη έκδοση, δεδομένου ότι είχε δεσμευθεί απέναντι στην FAA.

Για την ύπαρξη ADS-B, το τοπίο για την Ευρώπη είναι ομιχλώδες για το αν τελικά οι πρώτες παρτίδες θα έχουν το feature ή θα το δούμε αργότερα. Ίδωμεν…

Σίγουρα έχετε διαβάσει και παρακολουθήσει αρκετά videos και παρουσιάσεις από την 27η Απριλίου που έγινε η επίσημη παρουσίαση του μοντέλου και έτσι εμείς αποφασίσαμε να σταθούμε σε όσα έχουν αναφερθεί λιγότερο, αλλά αξίζουν την προσοχή μας.

IMG_20200429_164705jpgΣχεδιασμός - Ποιότητα κατασκευής

Η dji φαίνεται ότι με το Mavic pro, έχει βρει τη συνταγή της επιτυχίας, αφού με το Mavic Air 2, έχει πλέον ένα ενιαίο σχεδιαστικό μοντέλο σε όλη την οικογένεια.  

Στην πρώτη ματιά το νέο μοντέλο της σειράς, φαίνεται σαν ένα μεγαλύτερο mini και το πρώτο αίσθημα που προκαλεί, είναι ο φόβος ότι, θα έχει τα ίδια υπερελαφρά -και ευαίσθητα- πλαστικά του μικρού Mavic.

Ευτυχώς αυτό δεν συμβαίνει. Αντίθετα η ποιότητα των πλαστικών και η στιβαρή κατασκευή, διαλύει αμέσως τους φόβους, δίνοντας ένα αίσθημα εμπιστοσύνης στη δουλεία των Κινέζων μηχανικών.

Το μόνο κομμάτι που μας εμπνέει ανησυχία, είναι ο μηχανισμός του gimbal που είναι πλαστικό (λογικό αφού δεν είναι το ανώτερο μοντέλο της κατηγορίας) και άρα αρκετά ευαίσθητο σε παραμόρφωση λόγω κάποιας σύγκρουσης ή πτώσης. Επίσης βλέπουμε ότι υπάρχει αρκετά μεγάλη απόσταση μεταξύ του γείσου του σκάφους και της κάμερας, κάτι που αφήνει το gimbal εκτεθειμένο.

Crop flypng

Θόρυβος – Πτητική συμπεριφορά

Με ανυπομονησία περιμέναμε την πρώτη εκκίνηση του Mavic Air 2, για να διαπιστώσουμε τα επίπεδα θορύβου. Η εμπειρία είναι μάλλον ουδέτερη, αφού στο νέο μοντέλο της dji, δεν είδαμε σημαντική μείωση θορύβου. Σίγουρα είναι λιγότερο θορυβώδες από το μοντέλο που αντικαθιστά, αλλά το επίπεδο θορύβου είναι στα επίπεδα του Mavic pro και αισθητά πιο ψηλά από το Mavic Platinum και το Mavic 2.

πτητική συμπεριφορά δεν επεφύλασσε καμία δυσάρεστη έκπληξη, αφού τα κλασικά υψηλά πρότυπα της σειράς Mavic, τα βρίσκουμε και στο Air 2. Ακριβές hover, άμεση απόκριση στα sticks, σταθερότητα σύνδεσης.

Εδώ αξίζει να σταθούμε στο σημαντικότερο κατά τη γνώμη μας χαρακτηριστικό του νέου μοντέλου, που δεν είναι άλλο από τη χρήση Occusync 2.0, που βγάζει από την εξίσωση το φόβο του χειριστή για αποσυνδέσεις. Έτσι το WiFi, σαν τρόπος μετάδοσης μένει πλέον μόνο στο Mavic mini και τα πράγματα ξεκαθαρίζουν όσον αφορά στην κατηγορία που ορίζει το νέο μεσαίο μοντέλο της dji.

Η ερώτηση που έχει ακουστεί ήδη από τις πρώτες μέρες κυκλοφορίας του νέου μοντέλου, είναι αν θα γίνεται αλλαγή σε FCC. Και εδώ αρχίζει όλη η (παρά)φιλολογία. Για το τί ακριβώς σημαίνει FCC και ποιες είναι οι διαφορές σε σκάφος που λειτουργεί κάτω από FCC σε σχέση με το πρωτόκολλο CE, θα αναφερθούμε σε επόμενη δημοσίευση σε λίγες μέρες. Για να μην κάνουμε αυτή την παρουσίαση τεράστια, απλά θα πούμε ξεκάθαρα την απάντηση στην ερώτηση «Μπορεί το Mavic Air 2 να αλλάξει σε FCC;», αυτή είναι «Δεν υπάρχει κανένας λόγος». Το πρωτόκολλο μετάδοσης Occusync είναι πολύ λιγότερο ευαίσθητο σε παρεμβολές από το απλό WiFi και χρησιμοποιείται από τη DJI στα μοντέλα Mavic Pro, Mavic 2 και Phantom 4 Pro v.2. Άρα λοιπόν από πλευράς εμβέλειας το νέο Mavic θα σας αφήσει το ίδιο ικανοποιημένους με όσους έχουν τα προαναφερόμενα μοντέλα. Ίσως όχι όσους ψάχνουν να φτάσουν τα 4χλμ, αν και δεν μπορούν να εξηγήσουν γιατί.

 IMG_20200429_164649bjpg

Αισθητήρες – Αποφυγή εμποδίων

Το νεοεισερχόμενο Mavic, διαθέτει τις γνωστές στερεοσκοπικές κάμερες για ανίχνευση και αποφυγή εμποδίων, εμπρός πίσω και κάτω.

Άρα τα ευάλωτα σημεία, είναι πάνω και στο πλάι, όπου δεν υπάρχει σύστημα αποφυγής εμποδίων. Η έλλειψη βέβαια αυτή είναι λογική, αφού δεν μιλάμε για το ανώτερο μοντέλο της κατηγορίας Mavic.

ενδιαφέρουσα αλλαγή που παρατηρήσαμε είναι ότι, στο Air 2 καταργείται το σύστημα μέτρησης απόστασης από το έδαφος με υπερήχους που εφάρμοζε ως τώρα η DJI και πλέον προκρίνεται ο αισθητήρας υπερύθρων, ο οποίος έχει αποδειχθεί πιο ακριβής. Ουσιαστικά είναι ο ίδιος αισθητήρας που χρησιμοποιείται στο Mavic 2 για την ανίχνευση εμποδίου πάνω από το σκάφος.

Όπως ήταν αναμενόμενο, δεν παρατηρήσαμε την παραμικρή δυσλειτουργία στις περιμετρικές κάμερες, κάτι που είναι λογικό γιατί η εμπειρία της dji σε αυτό τον τομέα είναι δεδομένη. Σεβαστή βελτίωση όμως είδαμε στο Active Track, το οποίο στην έκδοση 3.0, έχει συμπεριφορά τεχνητής νοημοσύνης, αφού θα λέγαμε ότι προβλέπει τις κινήσεις του στόχου, διατηρώντας τον στο κάδρο με εξαιρετική ακρίβεια.

IMG_20200429_163339jpgΧειριστήριο - Εφαρμογή

Ακόμα ένα διαφορετικό χαρακτηριστικό τoy νέου μοντέλου είναι το remote control. Επιτέλους κανείς δεν θα ξανακάνει λάθος στη θέση των κεραιών, αφού αυτές είναι πλέον σταθερές και βρίσκονται ενσωματωμένες στη ρυθμιζόμενη βάση για το κινητό.

Επίσης, με το νέο σχεδιασμό καταργείται επιτέλους ο άβολος τρόπος με τον οποίο τοποθετούνταν το κινητό στα προηγούμενα χειριστήρια των mavic.

Το καλώδιο επίσης, είναι πολύ βολικό και δεν θα προβληματίσει με την τοποθέτησή του, ενώ δεν καταπονεί πλέον το βύσμα σύνδεσης του κινητού.

Βέβαια συνεχίζει να μην υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης tablet, αλλά δεν μπορεί να τα έχουμε όλα σε αυτή τη ζωή...

Η εφαρμογή με την οποία συνεργάζεται το Mavic Air 2, είναι η DJI Fly που την πρωτοείδαμε στο mini. Νέα απλούστερη σχεδίαση, πιο «καθαρά» μενού και σαφώς πιο εύχρηστη όταν είμαστε σε πτήση.

Πολύ λιγότερο απαιτητική σε προδιαγραφές κινητού, πιο γρήγορη στη φόρτωση και καλύτερα δομημένη, θα ξενίσει ίσως του χρήστες της DJI Go 4, αλλά αποδεικνύεται εξαιρετικός φίλος των νεοεισερχόμενων στο χώρο της dji.  

 DJI_0043_bjpg

Διάρκεια πτήσης

Βελτίωση έχει γίνει και στη διάρκεια πτήσης, αφού ο ωφέλιμος χρόνος, είναι κάτι παραπάνω από τα 30 λεπτά.

Αυτό βέβαια δεν αλλάζει το γεγονός ότι, θα πρέπει να απογειωνόμαστε με γεμάτη μπαταρία. Σε κάθε περίπτωση η μεγαλύτερη αυτονομία δίνει μεγαλύτερη σιγουριά στην πτήση και μεγαλύτερη ελευθερία για να εκμεταλλευτεί κάποιος τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά πτήσης του σκάφους.

Δεν είχαμε την ευκαιρία να δούμε τη διαφορά κατανάλωσης σε sport mode, αλλά επιφυλασσόμαστε για το σύντομο μέλλον.

Αξίζει ;

Η απάντηση είναι ξεκάθαρη και είναι «Ναι». Η σχέση τιμής απόδοσης είναι άριστη και σίγουρα είναι εξαιρετικά δελεαστική.

Διατηρείται βέβαια η απόσταση από τη μικρή κατηγορία την οποία εκπροσωπεί το mini, αλλά είναι αρκετά κοντά στο Mavic 2 Zoom, το οποίο απειλεί σοβαρά, λόγω των εξαιρετικών χαρακτηριστικών της κάμερας που έχει το Air 2.

Είναι ένα πολύ καλό mid range drone και ίσως θα μπορούσε να ενταχθεί και στην entry level κατηγορία, αφού αν και έχει διπλάσια τιμή από το mini είναι παραπάνω από δύο φορές καλύτερο !

Πηγή: xlab.gr

Copyright © 2018 idrones All Rights Reserved.

Με την περιήγησή σας στο idrones.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.